Vergadering van 2 juli 2024

Geplaatst op donderdag 4 juli 2024

B&W-besluitenlijst 24-6-2024

Bestemmingsplan Willibrorduslaan 133-137b

1. De gemeenteraad voor te stellen om:
    1. De zienswijzen van reclamanten gegrond dan wel ongegrond te verklaren, zoals beschreven in de ‘Nota zienswijzen bestemmingsplan Willibrorduslaan 133-137b’
    2. Het bestemmingsplan “Willibrorduslaan 133-137b” gewijzigd vast te stellen
    3. Te besluiten geen exploitatieplan vast te stellen voor het exploitatiegebied
  2. In te stemmen met het addendum op de anterieure overeenkomst ‘Willibrorduslaan 133-137b’

Een 10 voor de Jeugd programmaplan 2024-2028

1. Akkoord te gaan met de raadsinformatiebrief ‘Een 10 voor de Jeugd programmaplan 2024-2028’.
  2. Akkoord te gaan met het verzenden van de raadsinformatiebrief ‘Een 10 voor de Jeugd programmaplan 2024-2028’ aan de gemeenteraad.

Kwartaalrapportage herinrichting Eindhovenseweg 09

In te stemmen met verzending van raadsinformatiebrief

Netuitbreiding TenneT Eindhoven-Zuid - Hapert, verzoek projectbesluit provincie

1. De Gedeputeerde staten van de Provincie Noord-Brabant te verzoeken een projectbesluit te nemen als bedoeld in afdeling 5.2 van de Omgevingswet voor het project Netuitbreiding TenneT Eindhoven Zuid - Hapert.
  2. In gezamenlijkheid met betrokken gemeenten en Provincie Noord-Brabant komen tot een samenwerkingsovereenkomst.
  3. De gemeenteraad te informeren via raadsinformatiebrief.

Wensen en bedenkingen Ontwikkelstrategie Zuidoost-Brabant

De gemeenteraad te vragen om geen wensen en bedenkingen te uiten ten aanzien van de vijf ontwikkelprincipes uit de Ontwikkelstrategie Zuidoost-Brabant

Huurovereenkomst VDH

1. In te stemmen met de vernieuwde huurovereenkomst tussen de gemeente Waalre en VDH Kringgroep.
  2. In te stemmen met het vergoeden van de kosten voor het vestigen van het recht van opstal (€1500,-) op basis van coulance.